• polis memuru istifa halinde emekli ikramiyesi alabilir mi ?

bir polis 18 yıl çalıştıktan sonra istifa ediyor 1.5 yıl ssk ya prim ödüyor demirel döneminde çıkan erken emeklilk yasasıyla 3yıl önce bağlı olduğu kurumdan emekli olabilme hakkı tanınıyor emekli sandığından emekli oluyor aylık maaş bağlanıyor hatta emekli polis m. kimlik kartı veriliyor ama emekli ikramiyesi verilmiyor bunun için dilekçe yazıyor ama istifa ettiği gerekçesiyle talebi reddediliyor.Sizce idareye dava açılmalı mı yasa emeklilik imkanı tanımış diğer haklara sahip olmaz mı?teşekkürle

• Emekli sandığına bağlı çalışan ancak bir şekilde bu kurumdan ayrılıp başka bir sosyal güvenlik kurumuna geçerek oradan emekli olan kişiler en son emekli sandığına bağlı olarak çalışmadıkları için emekli ikramiyesi alamıyorlardı.Ancak bu konudaki yasa maddesi Anayasa M ahkemesi tarafından iptal edildi.Hükümete yeni yasal düzenleneme yapılması için süre verildi.Bu sürede yapılan düzenlene de Anayasa Mahkemesi tarafından iptal eedildi.Bu durumda siz önce SGK ya emekli eikramiyesinin ödenmesi için yazılı müracaat edeceksiniz.Eğer olumsuz cevap verilirse bu cevabın tebliğinden itibaren 60 gün içinde Ankara İdare mahkemesine dava açacaksınız.Eğer SGK yazılı başvuru tarihinden itbaren 60 gün içinde dilkeçenize hiç bir cevap vermemiş ise ,isteğiniz reddedilmiş sayılacaktır.O zaman SGK ya başvurunun üzerinden 60 gün geçmesi ile ,idare mahkmesinde dava açma süreniz olan 60 günlük süre işlemeye başlayacaktır.

Hasan Solhan