19 Aralık 2014 Cuma

özel yurt sözleşmesi

özel yurt sözleşmesinin iptali için ne yapılabilir? sözeleşme imzaladığı halde yurtta kalmazsa ve para ödemezse ne olur lütfen cevaplayın benim için çok önemli

Soruyu Cevaplayan : av.hanım cengiz

Bir sözleşmenin iptal edilebilmesi ve sözleşmenin feshi farkıl kavramlardır.Sözleşmenin iptali için irade beyanlarında uygunsuzluk hali meydana gelmelidir.Örneğin Hile yolu ile veyahuttaailenizin kendinizi can ve mal güvenliği tehdit altında sözleşmeyi imzalamış olabilirsiniz veyahutta elinizi zorla tutmuş bir biçimde imzalamış da olabilirsiniz işte bu son halde sözleşme yok hükmündedir çünkü irade yoktur oysaki hata hile ve tehdit halinde sözleşmenin iptali için bir yıllık süre vardır.Bu süre Borçlar kanunu Madde 31 de Hata veya hile ile haleldar olan yahut ikrah ile yapılan akit ile mülzem olmayan taraf bu akdi ifa etmemek hakkındaki kararını diğer tarafa beyan yahut verdiği şeyi istirdat etmeksizin bir seneyi geçirir ise, akde icazet verilmiş nazariyle bakılır. Bu mehil, hata veya hilenin anlaşıldığı veya korkunun zail olduğu tarihten itibaren cereyan eder.Sözleşmeyi bu hallerden biri ile iptal edebilirsiniz ancak kalsanız da kalmasınızda yurdun ücretini ödemek zorundasınız ödemezseniz icra yolu ile tahsil edilir sizden tabi sözleşme şartlarını okumak lazım şöyle bir hüküm varmı siz kalmazsanız üniversitenizi değiştirdiğiniz vakit öğrenci fakirse veyahutta sağlık koşulları sebeiyle kalamayacaksa yurt ücerit ödenmez diye bir hüküm varmı sözleşmenizde bunlarad dikkat etmek lazım